مقاله ای در مورد گاز گوگرد دی اکسید
نوشته شده توسط : محمد

گاز گوگردی دی اکسید یا گاز سولفور دی اکسید با فرمول مولکولی SO2 گازی است بی رنگ ، سمی و غیر قابل اشتعال است.
شایان ذکر است گاز سولفور دی اکسید در شرایط متعارفی ( فشار یک اتمسفر و دمای محیط ) بی رنگ می باشد ولی در هوا بخارات سفیدی تولید می کند که بوئی فوق العاده زننده و خفه کننده دارد.

جهت آشنایی با گاز گوگرد دی اکسید روی لینک زیر کلیک نمایید:

گاز گوگردی دی اکسید

 

 

• اتصالات به کار در پالت ها از جنس استینلس استیل می باشد و شرکت فاران صنعت بنا به سفارش مشتریان قادر به تامین اتصالات درجه یک با برند SLOK کره جنوبی و یا اتصالات درجه یک ایرانی می باشد.
2- فشار ورودی رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) Inlet  pressure : فشار ورودی رگولاتور ارتباط مستقیم با فشار گاز درون سیلندر و یا گازی که در لوله های انتقال می باشد دارد بعنوان مثال برای گاز پر فشاری مثل هیدروژن فشار ورودی رگولاتورها معمولا تا 300 بار می باشد در حالی که برای گازی مثل پروپان یا استیلن که فشار چندانی ندارند فشار ورودی رگولاتورها معمولا 40 بار است.
1. سیلندر های یکپارچه ( بدون درز ) : این سیلندرها از یک قطعه ورق یک تکه تهیه شده و هیج گونه جوش و برشی در بدنه آن ها مشاهده نمی شود.
گاز کربن مونوکسید گازی بی رنگ و بی بو ولی قابل اشتعال و سمی است به همین دلیل است که به قاتل نامرئی معروف است.
• متریال بکار رفته در ساخت استراکچر پالت ها بسته به ابعاد پالت از پروفیل 60 ، پروفیل 70 و ناودانی 12 می باشد.
گاز کالیبراسیون لیزر یا میکس لیزر که در دستگاه های لیزر مورد استفاده قرار می گیرد از ترکیب 5% گاز دی اکسید کربن ، 40% گاز هلیوم و 55% گاز نیتروژن تشکیل شده است .
گاز آمونیاک از هوا سبک تر بوده و به سهولت به مایع تبدیل می شود و در آب بسیار محلول می باشد.
گاز دی اکسید کربن ماده ای غیر قطبی است و در دمای پایین تر از -78 درجه سانتیگراد متراکم شده و جسم سفید رنگ جامدی به نام یخ خشک ایجاد می کند.
اتیلن اولین عضو از خانواده ی آلکین هاست که نام آیوپاک آن اتن می باشد  و دارای فرمول شیمیائی C2H4 می باشد که در آن دو اتم کربن با یک پیوند دوگانه به هم متصل می باشند لذا ساده ترین هیدروکربن غیر اشباع هم به شمار می آید.
ب) DIN6 : این شماره استاندارد مخصوص گازهای اینرت و خنثی مثل هلیوم ، نیتروژن و آرگون می باشد و از نظر ابعاد و اندازه مشابه DIN1 می باشد و تنها تفاوت آن در راست گرد بودنش است.
• در پالت های ساخته شده توسط تیم فنی و مهندسی شرکت فاران صنعت در قسمت منیفولد پک ، تیوپ ها به کمک کانکشن و فیتور به هم متصل شده و از هیچ گونه جوشی استفاده نشده است که این نوع اتصالات دارای مزایای ذیل می باشد
Fuel Gas: 40% Hydrogen H2 in Helium HE   Balance
گاز اتان نیز مانند سایر هیدروکربن ها بسیار احتراق پذیر است .
2. سیلندر های دو پارچه ( درزدار ): این سیلندرها از دو قطعه فلزی تهیه شده اند ( برخی از سیلندر های درزدار بیشتر از دو قطعه می باشند ) و در بدنه دارای جوش و برش می باشند و به خاطر این ویژگی قابلیت تحمل فشار بالا را ندارند.
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مخلوط گازی هیدروژن در نیتروژن مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.
این شیمیدان از اختلاف جرمی که میان ذغال چوب اولیه و خاکستری که از سوختن آن در یک محفظه بسته بدست آمد، متوجه ی حضور جزئی نامرئی ( گاز ) در این فرآیند شد.
گاز هلیوم  کوچکترین عضو خانواده گازهای نجیب ( بی اثر) در جدول تناوبی است که با فرمول شیمیایی He و عدد اتمی ۲ نشان داده شده است.
به استحضار می رساند، شرکت فاران صنعت توانایی تامین این گونه مخلوط ها را  از معتبرترین برندهای اروپایی و آسیایی دارا می باشد.
رنگ آمیزی سیلندرهای گازهای کالیبراسیون شرکت فاران صنعت بر اساس استاندارد BOC می باشد
گاز کلر چگالی بیشتری نسبت به هوا دارد در نتیجه به سطح زمین نزدیک تر است .
1.    مخلوط های گازی داخلی
اتیلن می تواند در دماهای خاصی به شکل جامد یا مایع هم وجود داشته باشد اما اغلب بصورت گاز است .
بر این اساس سیلندر مخلوط های گازی ‏LEL‏ متان در ایر  دارای بدنه ی طوسی روشن و گلوئی مشکی ‏‏( نماد گازنیتروژن ) ، قرمز ( نماد گاز متان ) و سفید  ( نماد گاز اکسیژن ) می باشد.‏

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: